Jednou z historicky nejmladších linek PID je expresní linka číslo 100, spojující pražské letiště s terminálem metra B Zličín. Doplňuje zde linku 119, která z pražského letiště jede k metru A Nádraží Veleslavín, ale je dlouhodobě přetížená, a linku 191, která sice jede k metru B Anděl (blíže centru než Zličín), ale projede předtím celý severozápadní cíp Prahy a pro cestování se zavazadly není tedy ničím příjemným.
Provoz linky byl zahájen 8.července 2002, bez vazby na jakékoliv jiné změny v autobusové dopravě. Její provoz byl již několik měsíců předem inzerován plakáty, hlásající její jízdní dobu 10 minut k metru díky využití plzeňské dálnice. Už se ale nezmínil o tom, že provoz bude zahájen v nepříliš příznivém intervalu 30 minut. Ten se tu neudržel ale ani celý rok a v pracovní dny byl zkrácen na 15 minut.
V roce 2004 byla dokončena nová estakáda uvnitř letiště a autobusy začaly zastavovat v prostorech dnešních zastávek, ještě však pod starými názvy. Staré letiště bylo označeno jako Terminál Jih, nové pak Terminál Sever 1 resp. Terminál Sever 2. Až od 9. prosince 2007 bylo rozhodnuto o změně názvů na Terminál 3, Terminál 1 a Terminál 2.
Jedinou zásadní změnou během provozu linky číslo 100 bylo pak od 6.března 2011 celotýdenní nasazování kloubových autobusů (a s tím spojené přemístění zastávek v celém terminálu Zličín, který kloubovým autobusů nebyl uzpůsoben). Další kosmetická změna pak potkala „stovku“ 5.října 2012, kdy z důvodu změny názvu Letiště Ruzyně na Letiště Václava Havla byly změněny také názvy konečné, výstupní je pouze Letiště (ikdyž digitální panely vypisují celý nápis Letiště Václava Havla) a nástupní nese nový Schengenská podle přilehlé ulice.
Od 10. září 2015, bez vlivu na zastávky, je mezi Zličínem a Pražským okruhem vedena linka číslo 100 ulicí Na Radosti po novém dálničním nájezdu. Po této změně přibyla na „stovce“ další projížděná zastávka, a to Depo Zličín, kde v trvalém stavu nezastavuje žádná městská autobusová linka.
Zajímavostí se stalo od května 2016 zastavování linky číslo 100 v zastávce Na Padesátníku. Tato zastávka byla na žádost Letiště Praha zrušena od ledna 2016 pro linku číslo 119, a následně po protestech a petici místních zřízena na lince číslo 100. Kvůli neexistenci řádného nástupiště je zde však nástup a výstup umožněn pouze předními dveřmi, na což jsou cestující upozorněni i v jízdním řádu. Žádný jiný případ tohoto typu v síti PID neexistuje. V budoucnu byl měli na místo linky číslo 100 zajistit obsluhu této zastávky příměstské linky do Kladna, které však zatím nejsou zaintegrovány.
K 29. dubnu 2017 nastaly další změny v intervalech linky číslo 100. Celotýdenní večerní interval 30 minut byl zkrácen na 20 minut. Zkráceny byly také intervaly celodenně o víkendech, kdy je provoz zajištěn o sobotách od 7 do 19 hodin a o nedělích od 12 do 19 hodin v intervalu 15 minut, v ostatních částech dne v intervalu 20 minut.
Linka číslo 100 vždy byla a dosud je zajišťována zvláštní skupinou vozů. Zpočátku se jednalo o vozy Karosa Citybus 12M vybavenými policemi na zavazadla ev. č. 3385 (s celovozovou reklamou GO parking letiště), 3386 (do prosince 2004), 3387, 3388 (do prosince 2004), 3429 (od prosince 2004), 3430 (od prosince 2004) a 3431 (od prosince 2004). Od roku 2011 sem začaly být nasazovány kloubové vozy a zpočátku jimi byly vozy SOR NB18 ev. č,. 6631 až 6637. Od roku 2014 je vystřídaly modernější vozy ev. č. 6831 až 6834, které sem ovšem nejsou nasazovány tak stabilně jako v minulosti skupina krátkých vozů.
Zdroj: web Ropid.cz (přehled trvalých změn)