26. února 2015 – Karosa B961E na lince číslo 15 v obratišti Stará Role – Pavel Hypš
Ve svých prvopočátcích spojila linka číslo 15 centrum města Karlovy Vary se satelitními čtvrtěmi Rosnice a Čankov. Za její vývoj, který přesahuje 30 let, už zbyl v tomto úseku jediný pár spojů, a její hlavní účel se dnes ubírá naprosto jiným směrem.
Poprvé se „patnáctka“ do ulic vydává roku 1977 po trase: TRŽNICE – Elite – Pivovar – Keramická škola – U koníčka – Počernická – OSP – Svobodova – Konečná – Vančurova – Rosnice, rozcestí – Rosnice – ČANKOV. Místní části Rosnice a Čankov tehdy získaly obsluhu městskou dopravu nově.
Po optimalizaci sítě linek městské dopravy byla k 1. dubnu 1999 linka číslo 15 zcela zrušena a nahrazena prodloužením linky číslo 9 do Čankova.
K návratu „patnáctky“ dochází od 1. dubna 2001. Během další optimalizace linkového vedené jsou po tímto číslem spojeny nejvytíženější úseky linek číslo 1 a 3, a stává se tak páteřní linkou městské dopravy, zajištěnou převážně kloubovými autobusy. V trase Stará Role – Tržnice – Lidická zůstává v provozu dodnes.
Linka číslo 9, zajišťující dnes dopravní obsluhu Rosnic a Čankova, je v provozu pouze do 21 hodin. Hodinu po ukončení jejího provozu do těchto míst zajíždí ještě jeden pár spojů linky číslo 15, pokračující sem ze Staré Role.
Součástí jízdního řádu linky číslo 15 je také ranní zrychlený školní spoj, který jede z Tržnice přímo do zastávky Národní a Gagarinova. Odtud pokračuje do Dalovic. Ve stejné trase opačně jezdí i odpolední spoj, počínaje 1. dubnem 2019 dva odpolední spoje. Z Tržnice dále pokračují po lince číslo 13 resp. 1.
Poznámka: Publikace Půlstoletí ve službách města uvádí, že první dva týdny roku 1996 byla linka číslo 15 vedena v trase Sachrův dvůr – Stará Role – Čankov, mimo přestupní terminál Tržnice. Ostatní zdroje tuto změnu neuvádějí a tudíž se mi nepodařilo prokázat její existenci.
Zdroje: kronika města Karlovy Vary z vybraných let (sbírka SOA Karlovy Vary), publikace Půlstoletí ve službách města (Mgr. Jakub Mráz), web k293.cz