30. ledna 2011 – Irisbus Citybus na lince číslo 2 vyjíždí ze zastávky Stadion Závodu Míru – Pavel Hypš
Karlovarská městská linka číslo 2 po celou dobu své existence spojuje městskou část Tuhnice s centrem Karlových Var. I přesto prošla několika významnými změnami a jedna z největších ji zasáhla až v novodobé historii.
Počátky „dvojky“ můžeme najít v roce 1930, kdy byla (ještě bez označení číslicí) vedena v trase: Chebský most – Imperial – Švýcarský dvůr – Lázně I. Nejpozději do roku 1938 došlo k prodloužení trasy na obou koncích, a to od Chebského mostu na Dolní nádraží a z Lázní I na Divadelní náměstí. V této době byla v provozu denně od 6 do 22 hodin v intervalu 5 až 8 minut (!).
Během druhé světové války byl provoz městské dopravy téměř zastaven, v omezeném rozsahu provozu jezdila pouze linka A. Od roku 1947 se díky Automobilové správě ČSD Karlovy Vary vrací do provozu i námi popisovaná linka, pod označením B. Od roku 1949 přebírá provoz městských linek podnik ČSAD. Podle jízdního řádu z léta 1951 byla linka B vedena v trase: Dvory, Karlovarské sklo – Tuhnice, most přes Ohři – Tuhnice, národní škola – Moskevská třída – Stalinovo náměstí – Skleněný palác – Hlavní poštovní úřad – Nemocnice – Restaurace Jaro – Restaurace Panorama – Restaurace U zlatého slunce – Restaurace U černého koně – Hotel Imperial – Krajská škola KSČ – Hotel Richmond. Interval byl tehdy 10 až 20 minut, rozsah provozu v pracovní den od 5 do 22 hodin, v neděli a svátek od 8 do 22 hodin. Pomocí zvláštních přestupních lístků bylo možné během 45 minut zdarma přestoupit, avšak pouze v zastávka Hotel Richmond (na linku A), Hlavní poštovní úřad (linky A, C a D) a Skleněný palác (linky A a D).
Od 1. října 1954, po převzetí městské dopravy novým Dopravním podnikem Karlovy Vary, získává „béčko“ číselné označení 2. V této době již prokazatelně jezdí ve Dvorech až ke škole. Po uzavření lázeňské kolonády autobusům je od 1. srpna 1961 linka číslo 2 vedena v upravené trase: Tuhnice, Šumavská – Moskevská – Stalinovo náměstí – Dolní nádraží – Zimní stadión – Pošta – Vítězná – Kino Drahomíra – Restaurace Střelnice – Orlov – Bohatice.
Už 1. března 1962 je do Bohatic zavedena opětovně linka číslo 5 a „dvojka“ se částečně vrací do původní trasy, ovšem již s nutností vyhnout se lázeňskému centru: Tuhnice, Šumavská – Hlavní pošta – Nemocnice – Na vyhlídce – Lázně I. Počínaje rokem 1975 došlo k prodloužení ze Šumavské ke Stadionu Závodu Míru.
Na základě požadavků lázeňských domů v ulici u Imperialu došlo 1. srpna 1995 k prodloužení z Lázní I na Divadelní náměstí. Zpočátku sem zajížděly pouze vybrané spoje, dnes sem již jezdí všechny. Od roku 1996 je linka zajišťována nízkopodlažními autobusy.
K 16. březnu 2005 došlo k prodloužení většiny spojů od Stadionu Závodu Míru k Obchodnímu centru Kolonáda. Začátkem následujícího roku došlo k dílčí změně názvu zastávky, na OC Varyáda. Další prodloužení nastalo 1. ledna 2014, kdy linka číslo 2 částečně nahradila zrušenou linku číslo 10 a od obchodního centra pokračuje vybranými spoji přes Dvory do Tašovic. Na území Dvorů se vrátila po více než padesáti letech.
Zatím poslední změna linky číslo 2 vstoupila v platnost 1. září 2014. Kvůli zpřehlednění odjezdů od obchodního centra Varyáda byla opětovně zkrácena do trasy Divadelní náměstí – OC Varyáda a v úseku OC Varyáda – Tašovice zavedena nová linka číslo 16. Všechny spoje jedoucí do Tašovic jsou však nadále vedeny jako přímé, svou trasu tím tedy v podstatě nezměnily. Ke stejnému datu došlo k posunu zastávky Lázně I směr OC Varyáda do Mariánskolázeňské ulice a odpadla tak nutnost objíždět budovu Lázní I.
Od 1. ledna 2022 došlo k zavedení obousměrného zajíždění do zastávky KV Arena parkoviště, a to každý den v době od 9 do 18 hodin. Tyto spoje tak vynechají ve směru OC Varyáda zastávku KV Arena. V okrajových obdobích dne zůstala trasa původní.
Zdroje: publikace Půlstoletí ve službách města (Jakub Mráz), jízdní řády ČSAD pro rok 1951 (sbírka Národní knihovna Praha), kronika města Karlovy Vary (sbírka SOA Karlovy Vary), web k293.cz, web dpkv.cz