20

0 Comments

9. dubna 2015 – Iveco Citelis vypravený na linku číslo 20 vyčkává na Parkovišti KOME – Pavel Hypš

Karlovarská autobusová linka číslo 20 slouží dnes jako bezplatná doprava ze záchytného parkoviště na okraji města do lázeňského území. Vždy tomu tak ale nebylo, a její nepříliš dlouhou historii si shrneme v tomto textu.

30. ledna 2011 – Iveco Citelis 12M vypravený na linku číslo 20 přijíždí k zastávce Lázně I – Pavel Hypš

Poprvé vyjíždí do ulic linka číslo 20 od 1. října 1993. Jejím úkolem bylo posílit především linku číslo 17 v Bohaticích. Její trasa vedla z terminálu Tržnice přes Drahomíru a po Pražském mostě do točny v Bohaticích. Od 6. dubna 1999 došlo k přetrasování linky číslo 5 a linka číslo 20 byla zrušena.

1. října 1993 – Výřez schématu linkového vedení s linkou číslo 20 do Bohatic – sbírka Krajské knihovny Karlovy Vary

Podruhé se „dvacítka“ objevuje v již námi lépe známé variantě. Od 1. dubna 2001 začala zajišťovat přepravu z parkoviště Kouzelné městečko (zkracováno KOME) přes Lázně I na Divadelní náměstí. Přednostně sem byl vypravován kloubový autobus Ikarus 435.

2001 – Ikarus 435 na lince číslo 20 v zastávce Divadelní náměstí – sbírka k293

Od září 2001 dochází ke zkrácení pouze do zastávky Lázně I. Kvůli tomu nastal značný úbytek cestujících a začal být vypravován autobus standardní délky. Mezi dubnem a říjnem 2002 byla znovu prodloužena na Divadelní náměstí, od té doby už však jezdí trvale pouze z KOME k Lázním I.

2002 – „Jízdní řád“ linky číslo 20, který neprošel téměř 20 let žádnou změnou – web dpkv.cz

Zatím poslední změnou je přesunutí zastávky Lázně I od 1. září 2014 do bývalé zastávky linky číslo 2 (za lázeňskou budovou), jelikož původní zastávka je nově využita jako místo krátkodobého zastavení zájezdových autobusů.

30. prosince 2015 – Iveco Urbanway na lince číslo 20 objíždí zájezdový autobus u zastávky Lázně I – Pavel Hypš

Linka číslo 20 je zajímavá hned z několika důvodů. Jako jediná nejede přes centrální přestupní zastávku Tržnice, nepočítáme-li linku číslo 16, jejíž spoje ale přijíždějí z Tržnice po lince číslo 2. Další zajímavostí je, že vzhledem k její propagaci a omezení počtu motoristů v centru zde platí bezplatná přeprava. Díky tomu se zde objevily několikrát zkušební autobusy, které zde není potřeba vybavovat odbavovacím systémem.

Srpen 2003 – Karosa Citybus 18M na lince číslo 20 v zastávce Divadelní náměstí – sbírka k293

Na linku je stabilně nasazován stejný vůz, v současnosti je jím Iveco Urbanway ev. č. 435, který vystřídal v roce 2015 vůz Iveco Citelis ev. č. 405. Vzhledem k tomu, že linka číslo 20 je v provozu pouze od 9 do 17 hodin, bývá autobus ještě využit ráno pro školní spoj linky číslo 13 a naopak večer pro divadelní a hokejové rozvozy nebo noční linky.

10. března 2011 – Iveco Citelis ev. č. 405 na lince D u městského divadla – Pavel Hypš

Zdroje: publikace Půlstoletí ve službách města (Mgr. Jakub Mráz), web k293.cz

Napsat komentář

Related Posts

F2

3. července 2015 - Iveco Citelis na lince F2 u kempu v Březové - Pavel Hypš Karlovarská autobusová linka F2, provozovaná každoročně během Mezinárodního filmového festivalu, zajišťuje především spojení centra festivalu u hotelu Thermal do…

10

Karosa B731 na konečné zastávce linky číslo 10 u Krajského úřadu - sbírka k293.cz Linku číslo 10 jsme za její více než čtyřicetiletou historii mohli potkat v různých čtvrtích a několika možných variantách trasy. Jejich vedení…

IDKV

Regionální autobusové linky Integrované dopravy Karlovy Vary Dopravního podniku Karlovy Vary jsou zatím pouze dlouholetým zárodkem integrovaného systému, který snad v budoucnu bude plnohodnotně fungovat napříč celým krajem. Nejsilnějším přepravním směrem je spojení Karlových Varů…