203

0 Comments

27. července 2011 – Karosa B732 ev. č. 5886 na lince číslo 203 ve dnes již zrušeném obratišti Vavřenova – Pavel Hypš

Midibusová linka číslo 203 spojuje oblast Prahy 11 s rozsáhlým zdravotnickým areálem Nemocnice Krč. Zároveň v oblasti Jižního Města zajišťuje místní přepravní vztahy s menší poptávkou. Dopravcem linky číslo 203 je firma About Me, která na ni vypravuje výhradně nízkopodlažní midibusy

8. srpna 2019 – SOR CN8.5 ev. č. 1920 na lince číslo 203 u zastávky Lísek – Pavel Hypš

Autobusová linka číslo 203 byla zavedena od 17. prosince 1975, kdy vedla trasou: Sídliště Jižní Město (dnes Jižní Město) – Betonárka (dnes Háje) – Spořilov – Kačerov – Nemocnice Krč – Tempo. V provozu byla pouze v přepravních špičkách pracovních dnů. Počínaje dnem 22. listopadu 1976 byl provoz rozšířen na celodenní a celotýdenní.

1976 – Karosa ŠM11 na lince číslo 203 poblíž dnešní zastávky U Labutě – Pavel Korbel, web citybus.cz

Významnou změnou v trasování bylo od 20. března 1984 odklonění trasy od Nemocnice Krč k Výzkumnému ústavu A. S. Popova (dnes Jílovská). Od 1. října 1988 byla trasa dál prodloužena ještě o jednu zastávku, do obratiště Vavřenova.

24. června 1987 – Výpis trasy linky číslo 203 – Večerní Praha, sbírka prazsketramvaje.cz

Vlivem posilování souběžné autobusové linky číslo 170 byl od 23. listopadu 1990 omezen provoz „dvěstětrojky“ pouze na přepravní špičky pracovních dnů. Ode dne 27. května 1995 došlo k odklonu trasy mezi zastávkami Kačerov a Zálesí přes Višňovou a v úseku: Kačerov – Vavřenova byl navíc rozšířen provoz na celodenní a celotýdenní.  Od 30. srpna 2003 došlo ke zrušení všech spojů vedených v trase Kačerov – Vavřenova, díky čemuž jezdila linka číslo 203 pouze v přepravních špičkách pracovních dnů.

22. listopadu 2006 – Karosa B731 ev. č. 7227 na lince číslo 203 v obratišti Jižní Město – Pavel Hypš

Zrušení linky číslo 203 nastalo ke dni 1. září 2012, kdy byla nahrazena posílenými a upravenými linkami číslo 106 a 170. V posledním období existence měla s linkou číslo 170 shodnou téměř celou trasu, vyjma zastávek Nad Havlem a Višňová.

31. srpna 2012 – Karosa B951E ev. č. 4073 na lince číslo 203, v posledním dni jejího provozu, u zastávky Mokrá – Pavel Hypš

Znovu vyjela linka číslo 203 od 15. září 2016, kdy nahradila dosavadní linku číslo 293 a také části linek číslo 114 a 193. Nově byla zavedena v trase: Poliklinika Budějovická – Nádraží Krč – Nemocnice Krč – Ústavy akademie věd – Kunratice – Šeberák – Koleje Jižní Město – Volha – Petýrkova – Roztyly – Chodovec – Mokrá – Poliklinika Háje – Milíčov – Háje. Rozsah provozu byl stanoven na celodenní a celotýdenní s tím, že v pracovní dny činí interval 30 minut a o víkendech a státních svátcích pak 60 minut.

16. září 2016 – SOR BN9.5 ev. č. 1943 na lince číslo 203 v zastávce Modrá škola – Pavel Hypš

Od zavedení linky číslo 203 až do jejího zrušení v roce 2012 byl jejím dopravcem Dopravní podnik hlavního města Prahy, který na ni vypravoval standardně dlouhé autobusy z garáží Vršovice a Kačerov. V létě 2011 se na vypravování výjimečně podílely také garáže Hostivař. Od roku 2016 provoz „dvěstětrojky“ zajišťuje firma About Me, která na ni vypravuje výhradně nízkopodlažní midibusy. 

23. srpna 2011 – Hostivařský SOR NB12 ev. č. 3562 na lince číslo 203 poblíž zastávky V Zápolí – Pavel Hypš

Od března 2018 do února 2020 byl provoz jednoho pořadí linky číslo 203 v pracovní dny zajišťován firmou Gumdrop, která sem stabilně vypravovala nízkopodlažní autobus Setra S315. Toto pořadí bylo zajištěno formou subdodávky.

29. prosince 2018 – Setra S315 ev. č. 1962 na lince číslo 203 v zastávce Wágnerova – Pavel Hypš

Zdroje: publikace Linky MHD v Praze 1829-1990, web ropid.cz, web mapy.cz

Napsat komentář

Related Posts

295

Linka číslo 295 byla v pořadí pátou midibusovou (po linkách 291, 128, 236 a 297) linkou Pražské integrované PID, která svou trasou obsluhovala rozsáhlé území Prahy 8 a 9. Své předchůdkyně výrazně překonala délkou trasy – jeden okruh…

615

Jednou z autobusových linek, které se v pražské síti příliš dlouho neudržely, byla linka číslo 615. V provozu byla pouze půl roku, přičemž obsahovala pouze jeden spoj jezdící v určité dny během týdne. Jejím hlavním úkolem bylo noční spojení…

147

Autobusová linka Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 147 figuruje v systému pražské městské hromadné dopravy už od roku 1966. Za dobu své existence prodělala minimum změn, a proto patří do skupiny stabilních autobusových linek. Jejím dopravcem je od…