S nedávno obnovenou linkou Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 208 jsme se mohli v pražských ulicích setkávat v období 1975 až 2011 a opět od roku 2017. Po celou dobu své existence její trasy protínaly a protínají zejména severovýchodní kouty hlavního města. V současné době sem dopravce Arriva City standardně dlouhé autobusy, vybrané spoje jsou garantovaně nízkopodlažní.
Od 3. března 1975 zavedl pražský Dopravní podnik autobusovou linku číslo 208 v trase: Malešice, Hostýnská – Sídliště Malešice – Černokostelecká – Na Homoli – Perlit. Rozsah provozu byl stanoven jen na pracovní dny. Už 1. prosince 1975 přišlo zkrácení trasy do zastávky Sídliště Malešice namísto dosavadní konečné Malešice, Hostýnská. Ještě k témuž datu nastalo omezení rozsahu provozu pouze na přepravní špičky pracovních dnů.
K 4. říjnu 1976 začala „dvěstěosmička“ jezdit celodenně. Už 13. ledna 1977 došlo k prodloužení trasy z Perlitu do zastávky Prefa (dnes neexistující zastávka na Průmyslové ulici), obsluhované pouze v uvedeném směru, aby byla 21. června 1979 opětovně zkrácena k Perlitu.
V souvislosti s uvedením úseku metra II. A (Náměstí Míru – Želivského) do provozu, dne 19. prosince 1980, se od následujícího dne, tedy 20. prosince 1980, trasa autobusové linky číslo 208 dostala do podoby: Želivského – Sídliště Malešice – Černokostelecká – Polygrafická – Perlit – Spolská – Dolní Počernice. K témuž datu byl zaveden celotýdenní rozsah provozu. Zastávku Laktos (nyní Sídliště Jahodnice) začala „dvěstěosmička“ obsluhovat od 31. ledna 1984 a 18. prosince 1986 k ní přibyla ještě zastávka Za horou.
Další úprava trasy přišla až při prodloužení trasy metra A do stanice Depo Hostivař dne 28. května 2006. Právě od téhož data začala autobusová linka číslo 208 zajíždět do terminálu Depo Hostivař a 9. května 2008 sem byla trvale zkrácena. Uvedené zkrácení bylo vyvoláno úpravami a posílením stávajících linek číslo 133 a 155.
Od 12. prosince 2010 vstoupilo v platnost omezení rozsahu provozu jen na špičky pracovních dnů s intervalem 30 minut. Rok poté, konkrétně 11. prosince 2011, přišlo zrušení autobusové linky číslo 208 a její částečné nahrazení linkou číslo 263.
Právě linku číslo 263 „dvěstěosmička“ opět nahradila, od 29. dubna 2017. Tentokrát šlo však o pouhé přečíslování, nutné kvůli posunu číselné řady pro rozvoj regionálních linek. „Nová“ linka číslo 208 tedy vyjela v trase: DEPO HOSTIVAŘ – Na Homoli – Ústřední – OBCHODNÍ CENTRUM ŠTĚRBOHOLY – Škola Štěrboholy – Jahodnice – Nádraží Dolní Počernice – Dolní Počernice – Škola Dolní Počernice – BEZDĚKOVSKÁ.
Původní linku číslo 208 mezi roky 1975 až 2011 zajišťoval Dopravní podnik hlavního města Prahy, který sem vypravoval standardně dlouhé autobusy, v posledních letech byly vybrané spoje garantovaně nízkopodlažní.
Na novodobou linku číslo 208 vypravoval dopravce Stenbus standardně dlouhé autobusy, vybrané spoje byly opět garantovaně nízkopodlažní. Část vozů jezdila s celovozovou reklamou obchodního centra Europark Štěrboholy.
Od 1. prosince 2019 došlo k přerozdělení linek soukromých dopravců v PID na území Prahy, kvůli možnosti zefektivnit mezi sebou oběhy a snížit tak počet vypravovaných vozů. Od tohoto data vypravuje linku číslo 208 dopravce Arriva City.
Část výkonů dopravce Arriva City kvůli nedostatku řidičů jezdí autobusy subdodavatelských společností. Výjimkou není ani linka číslo 208, kde se během prosince 2019 opakovaně objevoval dopravce Aranea. Stabilně navíc jezdí spoj v pracovní dny ve 23:15 z Depa Hostivař na Bezděkovskou, který je přiřazen k turnusu 163/52, jež Aranea zajišťuje dlouhodobě.
Zdroje: Linky MHD v Praze 1829 – 1990 (Fojtík P., Prošek F.), knižní jízdní řády PID, web ropid.cz