24

0 Comments

11. července 2015 – První rok provozu linky číslo 24 jezdily ještě autobusy bez číselného označení – Pavel Hypš

Linka karlovarské městské autobusové dopravy číslo 24 dnes zajišťuje v letních měsících spojení města s kopcem u svatého Linharta. Číslo 24 je obsazeno již podruhé, a v dnešním textu se seznámíme s její historií.

25. června 2016 – Iveco Stratos na lince číslo 24 v zastávce Svatošská – Pavel Hypš

Poprvé vyjíždí „dvacetčtyřka“ až 27. listopadu 2003 v trase: Tesco – Rozcestí u Koníčka – Čankovská. Trasa byla, podobně jako na lince číslo 12, v oblasti sídliště Čankovská polookružní a autobusy se vracely zpět k Tescu. Účelově měla, stejně jako linky číslo 22 a 23, zajistit přímou dopravu cestujících k nově otevřenému hypermarketu Tesco ve Dvorech.

2004 – Jízdní řád linky 24 – sbírka Michal Guha

Jelikož mnohem větší význam pro hypermarket Tesco měla autobusová linka číslo 22, zajišťující spojení z centrálního přestupního budu Tržnice, bylo po dlouhodobém průzkumu rozhodnuto o zrušení linek číslo 23 a 24, a to k 1. lednu 2005. Za celou dobu neprošla „dvacetčtyřka“ žádnou změnou trasování ani zastávek.

2004 – Karosa B931 na konečné zastávce linky číslo 24 u Tesca – Lubomír Polák

Dne 4. července 2015 poprvé vyjela zvláštní linka „Linhart“ v trase: Tržnice – Dolní nádraží – Stadion Závodu Míru – KV Arena – Svatošská – Linhart. Rozsah provozu byl stanoven na tři páry spojů o víkendech a svátcích. Sezónní provoz skončil v říjnu 2015.

2015 – Leták s jízdním řádem linky Linhart – sbírka Pavel Hypš

Od dubna 2016 zahájila autobusová linka na Linhart svůj provoz již pod číselným označením 24. Novinkou je, že v celé trase je veden pouze první spoj na Linhart a poslední na Tržnici, ostatní jedou jen do Doubí, kde je zajištěna návaznost s linkou číslo 6.

2016 – Jízdní řád linky číslo 24, včetně vyznačení návazných spojů linky číslo 6 – sbírka Pavel Hypš

V dobách, kdy „dvacetčtyřka“ zajišťovala provoz k Tescu, byly na ni vypravovány autobusy standardní délky, nízkopodlažní spoje nebyly žádné garantovány. Variantu na Linhart musí kvůli malému prostoru na obrat zajišťovat minibusy, v podání DP Karlovy Vary výhradně vozy Iveco Daily.

25. června 2016 – Iveco Stratos na konečné zastávce linky číslo 24 Linhart – Pavel Hypš

Zdroje: Půlstoletí ve službách města (Jakub Mráz), web k293.cz

Napsat komentář

Related Posts

3

Karlovarská linka číslo 3 dnes tvoří spojení Staré Role, centrem města a točny Stará Kysibelská v Drahovicích. Její historie byla již od počátku spojena se Starou Rolí, trasa však prošla několika změnami a ve stručnosti…

0 (nula)

6. května 1993 - Jízdní řád linky 0 - sbírka k293 Počátky noční autobusové dopravy sahají do roku 1966, kdy zahájila provoz linka číslo 11, rozvážející cestující od všech vlaků z Horního nádraží, včetně nočních spojů.…

7

Spojení Březové a Karlových Var zajišťuje s jednou přestávkou již přes 60 let linka číslo 7. I když její význam kvůli souběžným regionálním linkám zařazeným do Integrované dopravy Karlovy Vary v poslední době klesá, pojďme se…