|

262

S autobusovou linkou Pražské Integrované Dopravy (PID) označenou číslem 262 se v historii pražské městské dopravy setkáváme již potřetí. Po prvním zavedení, z počátku 80. let, spojovala Klánovice, Letňany a krátce i Čakovice. Přibližně v tomto přepravním směru setrvala do svého zrušení. Druhou verzí byla midibusová linka jezdící po městské části Praha – Klánovice. A nakonec třetí, dnešní verze, je školní linka, zajišťující spojení Újezda nad Lesy, Běchovic a Čertous se školou v Horních Počernicích.

 17. ledna 1999 – Ikarus 280 na lince číslo 262 v Toužimské ulici – Petr Bechyně (web citybus.cz)

Přesto, že se Klánovice staly součástí hlavního města už v roce 1974, zavedl sem Dopravní podnik autobusové linky číslo 261 a 262 až koncem roku 1981. Od 28. prosince 1981 byl zahájen provoz také na lince číslo 262 v trase: Nádraží Čakovice – Avia odbyt (později přejmenovaná na Avia Letňany) – Kbely – Vojická – Xaverov – Běchovice – Klánovice. K 1. říjnu 1982 byla před konečnou zastávkou Klánovice zřízena zastávka Přimské náměstí. Zkrácení trasy do zastávky Avia Letňany nastalo po 1. únoru 1988 a v této podobě setrvala až do 12. prosince 2004, kdy byla, současně s autobusovou linkou číslo 263, zrušenaPo celou tuto dobu své existence jezdila„dvěstěšedesátdvojka“ v omezeném rozsahu provozu, výhradně v přepravních špičkách pracovních dnů. Vzhledem k neustále se snižujícímu využití linky, docházelo v 90. letech k výraznému omezování počtu spojů. Prokazatelně od listopadu 1998 tvořil linku pouze pár spojů – jeden spoj ráno (jedoucí ve směru Klánovice – Avia Letňany) a druhý odpoledne (Avia Letňany – Klánovice). Jak již bylo uvedeno, dopravcem se stal pražský Dopravní podnik, který na linku číslo 262 vypravoval autobusy standardní délky, ovšem mnohdy se na ní objevovaly také kloubové vozy.

 Karosa B732 na lince číslo 262 v zastávce Přímské náměstí – Roman Vanka (web citybus.cz)

Ke znovu zavedení „dvěstěšedesátdvojky“ došlo od 11. prosince 2011, tentokrát v trase: Nádraží Klánovice-Sever (V) – Smiřická – Smržovská – Nepasické náměstí. Rozsah provozu byl stanoven jen na pracovní dny v době od cca 5 h do cca 20.30 h. Dopravu zajišťovala midibusy firma Okresní Autobusová Doprava. Vlivem posunu číselných řad došlo od 29. dubna 2017 k přečíslování námi sledované linky na 212.

15. října 2012 – Minibus Iveco na lince číslo 262 v zastávce Smiřická – Pavel Hypš

Školní linka číslo 262 vyjela do ulic od 4. září 2017. Je vedena v trase: SÍDLIŠTĚ ROHOŽNÍK – Újezd nad Lesy – Běchovice – Ve Žlíbku – Čertousy – Divadlo Horní Počernice – RATIBOŘICKÁ (dnes Sídliště Horní Počernice). Dopravce Dopravní podnik hlavního města Prahy sem vypravuje standardně dlouhé autobusy a provozován je jeden spoj ráno ve směru Horní Počernice a jeden spoj odpoledne ve směru Sídliště Rohožník.

12. února 2019 – Karosa B951E ev. č. 4084 na lince číslo 262 v zastávce Rápošovská – foto Pavel Hypš

Zdroje: Linky MHD v Praze 1829 – 1990 (Prošek F., Fojtík P.), knižní jízdní řády PID z vybraných let, web ropid.cz a citybus.cz

Podobné příspěvky

Napsat komentář