370
Linka Pražské integrované dopravy 370 spojuje Prahu s městy Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou. V této oblasti je hlavní páteřní linkou doplňovaná řadou linek místních.
Počátky „třistasedmdesátky“ můžeme hledat pod autobusovou linkou 01016(Praha, Na Florenci – Odolena Voda, závod – Kralupy nad Vltavou, nádraží) doloženou z 50. let. Počátkem 70. let změnila své licenční číslo na 10160 a zanedlouho poté byla rozdělena na tři samostatné linky: 10160 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou), 10161 (Praha – Odolena Voda, závod – Veltrusy) a 10162 (Praha – Odolena Voda, závod). Počátkem 90. let, po privatizaci podniků ČSAD, převzal místní dopravu JUDr. Jan Hofmann a léta zavedené linky byly vedeny ve všelijakých zbytečně složitých variantách. Nejpodobnější námi popisované lince byla linka 250109 (Praha, Palmovka – Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou), doplňovaná linkou 281002 (Praha, Palmovka – Odolena Voda).
Při významném rozšíření Pražské integrované dopravy do oblasti Odolena Voda a Kralupy nad Vltavou 30 září 2001 vzniká i námi popisovaná linka číslo 370. Její trasa tehdy byla Praha, Nádraží Holešovice – Zdiby, u celnice – Klecany, Zdibsko – Odolena Voda, závod – Odolena Voda, sídliště (dnes Odolena Voda, Komenského) – Odolena Voda (dnes Odolena Voda, Dolní náměstí) – Postřižín – (Postřižín, U kapličky (Z)) – (Kozomín – Zlončice – Chvatěruby – Kralupy nad Vltavou, Lobeček, pískovna / Veltrusy, Strojní traktorová stanice (dnes Veltrusy, hřiště) – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou, Kaučuk (dnes Kralupy nad Vltavou, Synthos)) – Kralupy nad Vltavou, Lobeček (dnes Kralupy nad Vltavou, kulturní dům) – Kralupy nad Vltavou, železniční stanice. Jako páteřní linka obou oblastí je posilována v úseku Praha – Zdiby linkami 371, 373 a 374, v relaci Praha – Odolena Voda rychlíkovou linkou 395 a v úseku Odolena Voda – Kralupy nad Vltavou linkou 413.
Od 2 března 2003 došlo ke zrušení průjezdu sídlištní ulicí Partyzánská v Odolena Vodě a namísto toho autobusy jezdí kratší cestou ulicí Ke stadionu. Ke 14. září 2003 se zavádí varianta spojů Praha – Postřižín u kapličky a zastávka U kapličky je tak nově obsluhována obousměrně, avšak stále pouze vybranými spoji.
V souvislosti se zprovozněním úseku metra IV.C1 Nádraží Holešovice – Ládví 26. června 2004 je „třistasedmdesátjednička“ zkrácena v Praze do terminálu Kobylisy. Zároveň ke stejnému datu je zkrácen interval ve špičkách kvůli zrušení rychlíkové linky 395. Ke stejnému datu je provoz také posílen zavedením nové linky 372, která jede z také Prahy do Kralup nad Vltavou, ovšem pomalejší cestou přes Zlosyň a Vojkovice.
K 1. září 2004 je zavedeo obousměrné zajíždění vybraných spojů do zastávky Klecany, D8 park, 6. března 2005 přibyla pro všechny spoje zastávky Zdiby, Výzkumný ústav a 1. září 2005 došlo k zavedení zastavování v zastávce MHD „Kralupy nad Vltavou, obchodní dům Máj“ (dnes „Kralupy nad Vltavou, Městský úřad“).
Počínaje 2. září 2006 začaly autobusy zastavovat také v pražské zastávce Počeradská. Od 3. září 2023 je zrušena zastávka „Kralupy nad Vltavou, Lobeček, pískovna“. K 1. prosinci 2024 jsou chvatěrubské spoje vedeny v Kralupech nad Vltavou kolem dýhárny a ulicí Třebízského.
Linka číslo 370 je hojně využívána dodnes a počet cestujících neustále narůstá. Čas od času se tomu přizpůsobuje i jízdní řád. V ranní špičce tak nyní dosahuje intervalu až 5 minut, což je u příměstské linky poměrně vzácností.
29. dubna 2013 – Linky číslo 370 a 373 u závodu Aero Vodochody – Pavel Hypš