|

372

Linka číslo 372 působí v Pražské integrované dopravě již v druhé oblasti. Jelikož obě varianty trasy vždy vycházely z jiných starších linek PID, které měly svojí delší historii, historie linek 372 před vznikem PID v podstatě neexistuje a více o ní najdete v článcích o linkách 312 a 370.

18. ledna 2011 – Karosa C954E ev. č. 1594 na lince číslo 372 u železniční stanice v Kralupech nad Vltavou – foto Pavel Hypš

Poprvé se s číslem 372 setkáváme od 28. ledna 2001. Na návrh obecního úřadu Tuchoměřice jsou kvůli zpřehlednění spoje linky číslo 312 rozděleny na dvě samostatné linky. Pod označením 312 jsou vedeny spoje končící u kulturního domu, nebo spoje vedené přímo do Lichocevsi. Spoje zajíždějící nebo ukončené v zastávce Špejchar resp. Štěrbův mlýn jsou označeny novým číslem 372. „Třistasedmdesátdvojka“ je tedy vedena v trase Praha, Dejvická – Praha, Horoměřická (dnes Bořislavka) – Praha, Místní úřad Nebušice (dnes K Noskovně) – Praha, Místní úřad Přední Kopanina (dnes Přední Kopanina) – Tuchoměřice, Kulturní dům – (Tuchoměřice, Štěrbův mlýn) – Tuchoměřice, Zámek – (Tuchměřice, Špejchar) – Lichoceves. V provozu bylo 23 spojů v pracovní dny.

 Informace Ropidu o zavedení linky číslo 372

Toto zjednodušené označení však vydrželo pouze necelé 2 roky. Samotný provoz byl sice přehlednější, avšak vyhledávání spojů v jízdních řádech bylo obtížnější a rozdíly v trasách jednotlivých linek nijak zásadní. Od 15. prosince 2002 bylo tedy rozhodnuto o sloučení linek 312 a 372 do čísla 312, 317 a 338 do čísla 317 (Praha, Smíchovské nádraží – Kytín) a 335 a 336 do čísla 335 (Praha, Budějovická – Kamenice, Kulturní dům).

3. května 2013 – Rekonstrukce linky 372 na konečné v Lichocevci – Pavel Hypš

Podruhé se s číslem 372 setkáváme od otevření stanice metra C Kobylisy 26. června 2004. K tomuto datu vzniká nová linka 372 v trase Praha, Kobylisy – Zdiby, U celnice – Klecany, Zdibsko – Klíčany – Odolena Voda, Závod – Odolena Voda, Dolní náměstí – Úžice – (Dřínov, náves) – (Újezdec) – Dřínov, U kříže – Hostín u Vojkovic, škola (dnes Hostín u Vojkovic) – Vojkovice – Zlosyň – Všestudy – Veltrusy, Strojní traktorová stanice – Veltrusy – Kralupy nad Vltavou, Železniční stanice. Vznikla převedením vybraných spojů linek 413 a 470, které pokračují přímo do Prahy. V zastávce Veltrusy, Strojní traktorová stanice byl zajištěn přestup s linkou číslo 370 pro možnost přestupu směr Praha pokud přijíždí od Prahy 372 a opačně.

 2006 – Jízdní řád linky 372

Počínaje 12. prosincem 2004 začala „třistademdesátdvojka“ zajíždět v Klecanech do logistického parku D8. Linka číslo 372 sem zajíždí většinou spojů, na rozdíl od linky číslo 370. Od 6. března 2005 je zřízena ještě zastávka Zdiby, Výzkumný ústav. Dne 1. září 2005 začaly autobusy linky číslo 372 zastavovat v zastávce „Kralupy nad Vltavou, obchodní středisko Máj“

 29. dubna 2013 – Linka 372 u D8 Park v Klecanech – Pavel Hypš

Jako řada dalších příměstských linek, i 372 má na své trase několik návazností. Jsou převážně s linkami 370, 413 a 470. O víkendech jedou všechny spoje z Prahy do Odolene Vody vedeny jako linka číslo 373 přes Panenské Břežany, a dále pokračují jako linka 372. Stejný systém je poté i v opačném směru.

11. října 2011 – Karosa C954 ev. č. 1577 na lince číslo 372 v zastávce Prunéřovská – foto Pavel Hypš

Podobné příspěvky

Napsat komentář