Stejně jako linky Pražské integrované dopravy číslo 370 a 372, i 373 dnes zajišťuje spojení Prahy a středočeského města Odolena Voda. Jako jediná pak pokračuje do obce Korycany.
26. září 2012 – Linka číslo 373 přijíždí k závodu Aero – Pavel Hypš
Historie linek ve stejné trase před vznikem PID se dá považovat za jednu z vůbec nejustálenějších ze všech na našem území. Již na začátku 50. let je doložena linka 01001 v trase Praha II, Na Florenci – Praha-Kobylisy, ke stanici elektrické dráhy – Horní Chabry – Dolní Chabry – Zdiby – Sedlec – Klíčany – Panenské Břežany – Odolena Voda – Veliká Ves – Korycany. Trasa je v podstatě shodná s dnešní linkou, proměnou procházelo jen číselné značení linky a ukončení na území Prahy. Od 70. let byla označena 10010, kdy končila v Pobřežní ulici v pražském Karlíně. Od začátku 90. let ji provozoval dopravce JUDr. Jan Hofmann a ukončena byla na autobusovém nádraží Palmovka. V polovině 90. let se pak již pouze změnilo číselné označení na 281002.
Jízdní řád linky 10010 z roku 1974
Po převzetí linky dopravcem ČSAD Střední Čechy z Brandýsa nad Labem – Staré Boleslavi bylo pouze změněno číselné označení na 281112*. Při integraci oblasti Odolena Voda byla linka převedena na autobusové stanoviště Nádraží Holešovice a přečíslována na 100373 (PID 373). Od 26. června 2004 jsou pak všechny „odolské“ linky zkráceny do terminálu Kobylisy.
24. září 2012 – Linka číslo 373 na pražské konečné Kobylisy – Pavel Hypš
Zajímavým je víkendový provoz „třistasedmdesáttrojky“. V úseku Praha – Odolena Voda je veden ve většině časových období 30-60 minutový interval, přičemž většina spojů dále pokračuje jako linky 370 nebo 372. Opakovaně byl na lince číslo 373 vypraven kloubový autobus, ustálené jsou tu však pouze vozy standardní délky.
27. listopadu 2012 – Linka číslo 373 přijíždí k zastávce Počeradská – Pavel Hypš
Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web Ropid.cz (projekty organizece PID), vybrané jízdní řády Středočeského kraje v období 1956 – 1994
Poslední aktualizace: 23. května 2013
*údaj se zatím nepodařilo potvrdit