385

0 Comments

15. dubna 2005 – Karosa C734 ev. č. 1309 na lince číslo 385 v terminálu Opatov – Zdeněk Liška

Příměstská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 385, s celotýdenním rozsahem provozu, byla zavedena v roce 2000 a od té doby spojuje Prahu s městem Říčany. Časem byla prodloužena do Mukařova a do Louňovic. Dopravcem se stala společnost ČSAD Praha-Vršovice a její nástupnické organizace Connex Praha, Veolia Transport a od roku 2013 nadnárodní skupina Arriva. Na linku byly (a jsou) nasazovány autobusy standardní délky (včetně nízkopodlažních).

29. července 2003 – Karosa B 932E ev. č. 1307 na lince č. 385 v konečné Říčany, nádraží – Zdeněk Liška

Autobusová linka č. 385 nemá žádnou přímou předchůdkyni, ačkoliv spojení oblasti Říčan s Prahou zajišťovaly autobusy a železnice už v meziválečném období. V souvislosti se zapojením Říčanska do systému Pražské integrované dopravy bylo, od 28. května 2000, zavedeno hned několik autobusových linek. Mezi nimi byla i linka č. 385, která tehdy vedla trasou: Opatov – Kateřinky – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží. Počínaje dnem 1. září 2004 došlo k prodloužení trasy o úsek: Říčany, nádraží – Mukařov.

10. prosince 2006 – Autobusová linka č. 385 uvedená v knižním jízdním řádu – sbírka Pavel Hypš

Zřejmě od 11. prosince 2005 byla trasa „třistaosmdesátpětky“ prodloužena do podoby: Opatov – Kateřinky – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží – Mukařov – Louňovice. Vzhledem k úpravám sítě autobusových linek na Říčansku a v dalších lokalitách, došlo od 14. června 2009 k úpravě trasy linky č. 385 do podoby: Opatov – Šeberov – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží – Říčany, Olivovna – Mukařov – Louňovice. V této trase tak ve městě Říčany námi popisovaná linka částečně nahradila zaniklou linku č. 497.

27. srpna 2018 – Karosa C 934E ev. č. 9132 na lince č. 385 v konečné Louňovice. Subdodávku tehdy zajistila firma CDAP – Zdeněk Liška

Určitou zajímavostí příměstské autobusové linky č. 385 je fakt, že celou trasou (Louňovice – Opatov) projíždí pouze několik spojů v pracovní dny. Zbývající spoje jsou ukončeny v různých zastávkách (např. Nupaky, hotel; Říčany, nádraží nebo Mukařov). Během víkendů a státních svátků „třistaosmdesátpětka“ jezdí jen v úseku: Opatov – Říčany, nádraží. Další zajímavostí linky č. 385 bylo nasazování autobusů jiných dopravců. Důvodem se staly subdodávky pro firmu Arriva Praha, které probíhají od roku 2017, ovšem „třistaosmdesátpětky“ se subdodávky dotkly minimálně.

22. března 2020 – Mercedes-Benz Citaro subdodavetele Aranea projíždí na lince číslo 385 obcí Čestlice – Pavel Hypš

Zdroje: 20 Let ROPID (kolektiv autorů, 2013); internet: www.pid.cz; poznatky autora

Napsat komentář

Related Posts

180

Autobusová linka Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 180 prošla během své existence trojím zavedením a dvojím zrušením. Při jejím prvním a druhém zavedení vzešla z jiných autobusových linek. Od konce 70. let s krátkou přestávkou spojuje Dejvice, Břevnov,…

160

23. listopadu 2003 - Karosa B732 ev. č. 5905 na lince č. 160 v obratišti Dejvická - Zdeněk Liška Městská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) číslo 160 zajišťuje spojení odlehlé satelitní části Lysolaje s…

201

31. ledna 2008 - Karosa B731 ev. č. 7215 na lince číslo 201 v zastávce Poliklinika Prosek - Pavel Hypš Městská autobusová linka číslo 201 zajišťuje spojení několika oblastí v severovýchodním okraji Prahy. Poprvé byla zavedena…