15. dubna 2005 – Karosa C734 ev. č. 1309 na lince číslo 385 v terminálu Opatov – Zdeněk Liška
Příměstská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 385, s celotýdenním rozsahem provozu, byla zavedena v roce 2000 a od té doby spojuje Prahu s městem Říčany. Časem byla prodloužena do Mukařova a do Louňovic. Dopravcem se stala společnost ČSAD Praha-Vršovice a její nástupnické organizace Connex Praha, Veolia Transport a od roku 2013 nadnárodní skupina Arriva. Na linku byly (a jsou) nasazovány autobusy standardní délky (včetně nízkopodlažních).
Autobusová linka č. 385 nemá žádnou přímou předchůdkyni, ačkoliv spojení oblasti Říčan s Prahou zajišťovaly autobusy a železnice už v meziválečném období. V souvislosti se zapojením Říčanska do systému Pražské integrované dopravy bylo, od 28. května 2000, zavedeno hned několik autobusových linek. Mezi nimi byla i linka č. 385, která tehdy vedla trasou: Opatov – Kateřinky – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží. Počínaje dnem 1. září 2004 došlo k prodloužení trasy o úsek: Říčany, nádraží – Mukařov.
Zřejmě od 11. prosince 2005 byla trasa „třistaosmdesátpětky“ prodloužena do podoby: Opatov – Kateřinky – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží – Mukařov – Louňovice. Vzhledem k úpravám sítě autobusových linek na Říčansku a v dalších lokalitách, došlo od 14. června 2009 k úpravě trasy linky č. 385 do podoby: Opatov – Šeberov – Průhonice – Čestlice – Nupaky – Říčany, Kuří – Říčany, nádraží – Říčany, Olivovna – Mukařov – Louňovice. V této trase tak ve městě Říčany námi popisovaná linka částečně nahradila zaniklou linku č. 497.
Určitou zajímavostí příměstské autobusové linky č. 385 je fakt, že celou trasou (Louňovice – Opatov) projíždí pouze několik spojů v pracovní dny. Zbývající spoje jsou ukončeny v různých zastávkách (např. Nupaky, hotel; Říčany, nádraží nebo Mukařov). Během víkendů a státních svátků „třistaosmdesátpětka“ jezdí jen v úseku: Opatov – Říčany, nádraží. Další zajímavostí linky č. 385 bylo nasazování autobusů jiných dopravců. Důvodem se staly subdodávky pro firmu Arriva Praha, které probíhají od roku 2017, ovšem „třistaosmdesátpětky“ se subdodávky dotkly minimálně.
Zdroje: 20 Let ROPID (kolektiv autorů, 2013); internet: www.pid.cz; poznatky autora