S autobusovou linkou číslo 386 se můžeme ve špičkách pracovních dnů setkávat na cestě mezi terminálem Zličín v Praze a středočeským městem Hostivice. Její provoz zajišťuje dopravce ČSAD MHD Kladno a vypravuje sem výhradně autobusy standardní délky.
14. března 2017 – Tedom C12G na lince číslo 386 v hostivické čtvrti Nouzov – Pavel Hypš
K prvnímu zavedení linky číslo 386 došlo 24. září 2000. Její trasa Černý Most – Lehovec – Plynárna Satalice – Chaltická – Přezletice, zůstala po celou dobu její první existence neměnná. Nahradila především zrušenou městskou linku číslo 278 (Českomoravská – Satalice – Vinoř) a nově zajistila autobusový provoz Přezleticím i mimo pracovní dny. Při zavedení byl její interval celodenně a celotýdenně 60 minut, pouze ve večerním období byl prodloužen na 120 minut.
Jízdní řád platný pro období 2003 – 2004 – sbírka Pavel Hypš
Mimo jiné se linky číslo 386 dotklo plošné přejmenování zastávek od 10. června 2001:
Původní název | Dnešní název |
Chaltická | Vinořský hřbitov (směr Přezletice) |
Klenovská | Vinořský hřbitov (směr Černý Most) |
Místní úřad Satalice | Satalice |
Satalice | Satalická obora |
Po ukončení dlouhodobé výluky v Praze – Kyjích se od 2. prosince 2005 zjednosměrnil průjezd ulicí K Viaduktu. Ve směru Černý Most byly přemístěny zastávky Hutě a Lipnická, zastávka Jordánská zrušena. Od 10. června 2007 byla pro lepší obsluhu zadní části Přezletice zřízena zastávka Přezletice, U rybníka.
23. ledna 2008 – Karosa C734 ve výstupní zastávce linky číslo 386 v Přezleticích – Zdeněk Liška
Po zahájení provozu metra C do stanice Letňany, od 9. května 2008, proběhly v oblasti Vinoře rozsáhlé změny v povrchové dopravě. Linky 386 se nijak nedotkly, kromě zkrácení večerního intervalu na 60 minut kvůli lepším prokladům s posílenou linkou číslo 302.
4. srpna 2008 – Karosa C734 na lince číslo 386 v terminálu Černý Most – Pavel Hypš
Dopravcem „třistaosmdesátšestky“ byl po celou dobu její první existence Jaroslav Štěpánek. K prvnímu zrušení linky 386 došlo 30. srpna 2008 v souvislosti s výrazným posílením linky číslo 302. Přímé spojení Satalic a Vinoře zůstalo zachováno pouze v podobě školní linky číslo 554.
Karosa B732 v atypickém kombinovaném nátěru PMDP a Jaroslava Štěpánka vyjíždí z terminálu Černý Most – Jiří Vařečka
K obnovení přímého spojení Satalic a Vinoře standardní autobusovou linkou došlo spou se znovuobnovením provozu linky číslo 386, které vstoupilo v platnost 7. dubna 2015, tentokrát však v trase: Nádraží Satalice – Satalice (Z) – (Satalická obora (T)) – Vinořský hřbitov – Vinoř – Přezletice, Kocanda. V provozu byla v pracovní dny od 6 do 21 hodin, k Satalické oboře zajížděl pouze jeden spoj odpoledne.
3. března 2016 – SOR BN9.5 na lince číslo 386 vyjíždí od satalického nádraží Pavel Hypš
Po rozsáhlých změnách v provozu povrchové dopravy, platných od 15. října 2016, byla linka číslo 386 zrušena a nahrazena novou linkou číslo 396, která vozí cestující v Praze už z Hloubětína a kromě linky číslo 386 nahradila také městskou linku číslo 186.
13. září 2016 – SOR BN9.5 na lince číslo 386 v zastávce Vinořský hřbitov – Pavel Hypš
Především pro zlepšení dopravní obsluhy logistického areálu na severovýchodním okraji města Hostivice vznikla nová linka číslo 386, která vyjela poprvé 5. března 2017 v trase: PRAHA, ZLIČÍN – Hostivice, K Dálnici – Hostivice, Průmyslová (T) – Hostivice, Nouzové – Hostivice – Hostivice, Janeček – HOSTIVICE, VE VILKÁCH. V provozu je ve všední dny ráno a odpoledne vždy tři páry spojů, v intervalu 40 minut.
14. března 2017 – Tedom C12G na lince číslo 386 na hostivickém náměstí – Pavel Hypš
Na první variantu linky číslo 386 vypravoval dopravce Jaroslav Štěpánek autobusy standardní délky, zpravidla vysokopodlažní. Po jejím znovuobnovení v Přezleticích převzal její provoz dopravce About Me a vypravoval sem nízkopodlažní midibusy. Nejnovější variantu zajišťuje dopravce ČSAD MHD Kladno a opět jsou sem vypravovány autobusy standardní délky.
21. dubna 2008 – Karosa B732, výpravná na linku číslo 386, vyjíždí z terminálu Černý Most – Pavel Hypš
Autor: Pavel Hypš
Použit základ z článku Zdeňka Lišky „Linky PID číslo 302 a 386“ z 13. března 2013
Poděkování patří Jiřímu Vařečkovi a Zdeňku Liškovi také za poskytnutí fotografií
Zdroje: web ropid.cz, web doprava.cx, web bus.zastavka.net
Text zveřejněn: 4. února 2014
Poslední aktualizace: 24. října 2016