386

0 Comments

S autobusovou linkou číslo 386 se můžeme ve špičkách pracovních dnů setkávat na cestě mezi terminálem Zličín v Praze a středočeským městem Hostivice. Její provoz zajišťuje dopravce ČSAD MHD Kladno a vypravuje sem výhradně autobusy standardní délky. 

14. března 2017 – Tedom C12G na lince číslo 386 v hostivické čtvrti Nouzov – Pavel Hypš

K prvnímu zavedení linky číslo 386 došlo 24. září 2000. Její trasa Černý Most – Lehovec – Plynárna Satalice – Chaltická – Přezletice, zůstala po celou dobu její první existence neměnná. Nahradila především zrušenou městskou linku číslo 278 (Českomoravská – Satalice – Vinoř) a nově zajistila autobusový provoz Přezleticím i mimo pracovní dny. Při zavedení byl její interval celodenně a celotýdenně 60 minut, pouze ve večerním období byl prodloužen na 120 minut.

Jízdní řád platný pro období 2003 – 2004 – sbírka Pavel Hypš

Mimo jiné se linky číslo 386 dotklo plošné přejmenování zastávek od 10. června 2001:

Původní názevDnešní název
ChaltickáVinořský hřbitov (směr Přezletice)
KlenovskáVinořský hřbitov (směr Černý Most)
Místní úřad SataliceSatalice
SataliceSatalická obora

Po ukončení dlouhodobé výluky v Praze – Kyjích se od 2. prosince 2005 zjednosměrnil průjezd ulicí K Viaduktu. Ve směru Černý Most byly přemístěny zastávky Hutě a Lipnická, zastávka Jordánská zrušena. Od 10. června 2007 byla pro lepší obsluhu zadní části Přezletice zřízena zastávka Přezletice, U rybníka.

23. ledna 2008 – Karosa C734 ve výstupní zastávce linky číslo 386 v Přezleticích – Zdeněk Liška

Po zahájení provozu metra C do stanice Letňany, od 9. května 2008, proběhly v oblasti Vinoře rozsáhlé změny v povrchové dopravě. Linky 386 se nijak nedotkly, kromě zkrácení večerního intervalu na 60 minut kvůli lepším prokladům s posílenou linkou číslo 302.

4. srpna 2008 – Karosa C734 na lince číslo 386 v terminálu Černý Most – Pavel Hypš

Dopravcem „třistaosmdesátšestky“ byl po celou dobu její první existence Jaroslav Štěpánek. K prvnímu zrušení linky 386 došlo 30. srpna 2008 v souvislosti s výrazným posílením linky číslo 302. Přímé spojení Satalic a Vinoře zůstalo zachováno pouze v podobě školní linky číslo 554.

Karosa B732 v atypickém kombinovaném nátěru PMDP a Jaroslava Štěpánka vyjíždí z terminálu Černý Most – Jiří Vařečka

K obnovení přímého spojení Satalic a Vinoře standardní autobusovou linkou došlo spou se znovuobnovením provozu linky číslo 386, které vstoupilo v platnost 7. dubna 2015, tentokrát však v trase: Nádraží Satalice – Satalice (Z) – (Satalická obora (T)) – Vinořský hřbitov – Vinoř – Přezletice, Kocanda. V provozu byla v pracovní dny od 6 do 21 hodin, k Satalické oboře zajížděl pouze jeden spoj odpoledne.

3. března 2016 – SOR BN9.5 na lince číslo 386 vyjíždí od satalického nádraží Pavel Hypš

Po rozsáhlých změnách v provozu povrchové dopravy, platných od 15. října 2016, byla linka číslo 386 zrušena a nahrazena novou linkou číslo 396, která vozí cestující v Praze už z Hloubětína a kromě linky číslo 386 nahradila také městskou linku číslo 186.

13. září 2016 – SOR BN9.5 na lince číslo 386 v zastávce Vinořský hřbitov – Pavel Hypš

Především pro zlepšení dopravní obsluhy logistického areálu na severovýchodním okraji města Hostivice vznikla nová linka číslo 386, která vyjela poprvé 5. března 2017 v trase: PRAHA, ZLIČÍN – Hostivice, K Dálnici – Hostivice, Průmyslová (T) – Hostivice, Nouzové – Hostivice – Hostivice, Janeček – HOSTIVICE, VE VILKÁCH. V provozu je ve všední dny ráno a odpoledne vždy tři páry spojů, v intervalu 40 minut.

14. března 2017 – Tedom C12G na lince číslo 386 na hostivickém náměstí – Pavel Hypš

Na první variantu linky číslo 386 vypravoval dopravce Jaroslav Štěpánek autobusy standardní délky, zpravidla vysokopodlažní. Po jejím znovuobnovení v Přezleticích převzal její provoz dopravce About Me a vypravoval sem nízkopodlažní midibusy. Nejnovější variantu zajišťuje dopravce ČSAD MHD Kladno a opět jsou sem vypravovány autobusy standardní délky. 

21. dubna 2008 – Karosa B732, výpravná na linku číslo 386, vyjíždí z terminálu Černý Most – Pavel Hypš 

Autor: Pavel Hypš
Použit základ z článku Zdeňka Lišky „Linky PID číslo 302 a 386“ z 13. března 2013
Poděkování patří Jiřímu Vařečkovi a Zdeňku Liškovi také za poskytnutí fotografií
Zdroje: web ropid.cz, web doprava.cx, web bus.zastavka.net
Text zveřejněn: 4. února 2014
Poslední aktualizace: 24. října 2016

Napsat komentář

Related Posts

463

Regionální autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 463 ve své poslední verzi spojovala středočeské obce Velké Popovice, Dolní Lomnice a Mirošovice, a vybranými spoji zajížděla také přes Kunice k železniční stanici ve Strančicích. Dopravce Arriva…

167

Městská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 167 patří do skupiny linek s malým počtem změn a úprav. Od svého zavedení v roce 1971 zajišťuje dopravní obslužnost motolské nemocnice s Košířemi a od poloviny…

223

Autobusová linka Pražské Integrované Dopravy (PID) nesoucí číslo 223 zajišťuje dopravní obsluhu Horních Počernic od roku 1978. Za dobu své existence prošla několika úpravami trasy, většinou vyvolanými výstavbou podzemní dráhy – metra. Tímto článkem si přiblížíme její 35letou…