Regionální autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 463 ve své poslední verzi spojovala středočeské obce Velké Popovice, Dolní Lomnice a Mirošovice, a vybranými spoji zajížděla také přes Kunice k železniční stanici ve Strančicích. Dopravce Arriva City sem vypravoval standardně dlouhé autobusy.
Poprvé jsme se mohli setkat s linkou číslo 463 dne 1. 5. 1985, kdy fungovala jako náhradní doprava za pražskou linku číslo 174 mezi zastávkami Stodůlky (dnes Sídliště Stodůlky) a Hradčanská. Znovu se pak objevila od 27. října 1988 jako posilová linka v trase: Kafkova – Břevnovská – Dětská nemocnice (dnes Nemocnice Motol) – Slánská – Blatiny – Sídliště Řepy. Už 15. května 1989 je však přeznačena do klasické číselné řady jako linka číslo 180. Naposledy se linka číslo 463 objevila v pražských ulicích roku 1991, kdy sloužila jako náhradní doprava v trase Dejvická – Jenerálka.
Prvním dnem provozu linky číslo 463 v oblasti Velkých Popovic se stal 14. červen 2009. Nahradila tehdy linku číslo 363, jež byla zkrácena ve směru z Prahy do obratiště Velké Popovice, Todice. Linka číslo 463 byla vedena v trase: Strančice, železniční stanice – Kunice – Velké Popovice, Todice – Velké Popovice – Velké Popovice, škola – Velké Popovice, pivovar – Velké Popovice, škola – Velké Popovice – Velké Popovice, Todice – Kunice, Dolní Lomnice – Mirošovice.
Jedinou změnou trasy bylo od 15. prosince 2003 zrušení zajíždění do zastávky Velké Popovice, pivovar. Obecně celých 10 let provozu linky číslo 463 bylo spíše ve znamení ubývání spojů. V posledním období provozu jezdily již jen ve všední dny dva páry spojů Velké Popovice – Mirošovice a jeden pár spojů Strančice – Velké Popovice – Mirošovice.
Posledním dnem provozu linky číslo 463 se stal 1. březen 2019, poslední spoj zajistil vůz Iveco Crossway ev. č. 9111. Došlo tím sice ke zrušení obsluhy obce Mirošovice autobusy, avšak dlouhodobě sem byla vykazována téměř nulová poptávka, vzhledem k tomu že v obci zastavuje železniční linka S9 z Prahy přes Strančice do Benešova, a to každých 30 minut. Na lince číslo 461 byl nově zaveden závlek do lokality Dolní Chlumu, a to výrazně častěji než dosavadní linkou číslo 463, a dokonce i o víkendech.
Zejména poslední rok provozu linky číslo 463 byl ve znamení zajišťování spojů pomocí subdodávek. Pět z šesti spojů popisované linky zajišťovalo pořadí 461/24, na které vypravoval své autobusy dopravce Michal Pelc. Poslední odpolední spoj přejížděl z pořadí 494/54, jež zajišťoval dopravce Aranea. Autobusy držitele licence, firmy Arriva City, zde jezdily již jen výjimečně.
Zdroje: publikace Vývoj linek veřejné dopravy v Praze – linky MHD 1875 – 2015 (František Prošek), web citybus.cz, web pid.cz, poznatky autora