Autobusová linka H1, určená přednostně pro tělesně postižené a handicapované osoby, spojuje napříč městem lokality s vyšším počtem těchto osob, které se potřebují přepravovat do nemocničních zařízení nebo jiných účelových zařízení. Jejím dopravcem je Dopravní podnik hlavního města a zajišťována je v současné době speciálně upravenými autobusy Iveco Crossway s rozšířeným prostorem pro invalidní vozíky.
6. června 2007 – Karosa B732 ZTP na lince H1 u zastávky Florenc – Pavel Hypš
Dne 22. května 1995 vyjíždí poprvé námi popisovaná linka v trase: Petýrkova – Nemocnice Krč – Budějovická – Jedličkův ústav – I.P.Pavlova – Florenc – Poliklinika Vysočany – Rajská zahrada – Globus Černý Most – Černý Most – Bryksova. Zanedlouho byla z Petýrkovi prodloužena ke stanici metra Chodov.
Karosa B732 ZTP na lince H1 v manipulační zastávce Petýrkova – web citybus.cz
Zpočátku bylo interní označení linky číslo 499, po roce 2000 číslo 799. Linka vždy měla a dodnes má částečně rychlíkový charakter a zastavuje pouze ve vybraných zastávkách. I to se často stávalo důvodem změny její trasy, jelikož se měnily přepravní nároky cestujících.
28. listopadu 2007 – Karosa B732 ZTP na lince H1 v obratišti Chodov – Pavel Hypš
Kvůli zvláštnímu charakteru často linka H1 nebyla uváděna v přehledech linkového vedení a přesné termíny některých změn tudíž nejsou doloženy. Za zmínku stojí například, že k 26. červnu 2004 bylo zavedeno jednosměrné zajíždění do zastávky Poliklinika Budějovická, ve které byly později vybrané spoje ukončeny.
3. ledna 2011 – Karosa B732 ZTP na lince H1 v zastávce Poliklinika Budějovická – Pavel Hypš
Od 15. listopadu 2004 došlo ke zřízení zastávky u stanice metra Pražského povstání. Počínaje 10. prosincem 2006 byly zřízeny zastávky Kunratická škola a Institut klinické a experimentální medicíny (IKEM).
13. února 2008 – Karosa B732 ZTP na lince H1 vjíždí do terminálu Černý Most – Pavel Hypš
Opakovaně bylo také měněno ukončení linky v oblasti Černého Mostu. Od 10. prosince 2010 začala zajíždět závlekem do zastávky Bryksova a ukončena byla v terminálu Černý Most, zároveň bylo zrušeno zajíždění k obchodnímu centru, kam měla cestující z černomosteckého sídliště přepravovat nová midibusová linka číslo 296.
4. srpna 2011 – Iveco Crossway na lince H1 v zastávce Bryksova – Pavel Hypš
K 6. březnu 2011 bylo zajíždění k obchodnímu centru obnoveno, ovšem pouze čtyřmi spoji ve směru Černý Most. Počínaje 29. červnem 2013 bylo pořadí zastávek opět přehozeno, do podoby: Chodov – … – Bryksova – Černý Most – Obchodní centrum Černý Most. K obchodnímu centru také nově zajíždí většina spojů.
21. března 2011 – Iveco Crossway na lince H1 vyjíždí ze zastávky Obchodní centrum Černý Most – Pavel Hypš
Od 6. října 2014 je pozměna trasa a zastávky v oblasti Florence, v souvislosti s nutností uvolnění bývalé zastávky pro odstavy autobusů linky číslo 135. S platností od 2. července 2016 je pro linku H1 zřízena zastávka Hlavní nádraží, ve stávajících zastávkách nočních linek ve Wilsonově ulici.
11. března 2011 – Setkání protisměrných spojů linky H1 v přestupní zastávce Florenc – Pavel Hypš
Autor: Pavel Hypš
Zdroje: web wikipedia.cz (Autobusové linky pro tělesně postižené v Praze), starší čísla časopisu DP Kontakt, web ropid.cz
Text zveřejněn: 9. července 2016