D

0 Comments

„Divadelní“ linka D rozváží diváky z představení Městského divadla Karlovy Vary již od roku 1999, pojďme si tedy nyní přiblížit její postupný vývoj.

V devadesátých letech minulého století prošlo divadlo Vítězslava Nezvala (později Městské divadlo Karlovy Vary) rozsáhlou rekonstrukcí, během které nebylo v provozu. Spolu se zahájením první novodobé sezóny začal jezdit od 1. září 1999 zvláštní autobus pro rozvoz diváků s označením „D“ v trase Divadlo – Na Vyhlídce – Tržnice – Horní nádraží – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Doubí – Plzeňská – Stadion Závodu Míru. Vůz je vždy přistaven přímo před východem z budovy, v případě nemožnosti zajetí do tohoto prostoru pak čeká v zastávce MHD Lázně I.

Kvůli zvyšující se oblíbenosti tohoto spojení bylo od 1. září 2004 rozhodnuto o rozdvojení trasy na linky D1 Divadlo – Na Vyhlídce – Tržnice – Horní nádraží – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Sklářská D2 Divadlo – Na Vyhlídce – Tržnice – Depo Českých drah – Stadion Závodu Míru – Dvory – Doubí – Plzeňská – Dvorský most. Provoz je řízen v komunikaci s divadlem a při menším počtu diváků vyjíždí pouze linka D v původní dlouhé trase. Od 29. listopadu 2006 byla zřízena na trase linky D resp. D2 zastávka Krajský úřad rozcestí.

30. ledna 2011 – Autobus linky D projíždí Divadelním náměstí – Pavel Hypš

Od sezóny 2009 bylo „déčko“ prodlouženo do trasy Divadlo – Na Vyhlídce – Tržnice – Horní nádraží – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Doubí – Plzeňská – Orlov – Bohatice. Po stejné trase do Bohatic byla z Dvorského mostu prodloužena i trasa D2, D1 zůstala bez změn.

Od 1. ledna 2010 byl provoz linek zřízen také po skončení programu Karlovarského symfonického orchestru v prostoru Lázní III. Jelikož není umožněn průjezd autobusů lázeňskou zónou, linka D v těchto případech jede po trase Lázně III – Tržnice – Nemocnice – Lidická – Drahomíra – Horní nádraží – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Doubí – Plzeňská – Orlov – Bohatice, verze D1 v trase Lázně III – Tržnice – Horní nádraží – Rozcestí u Koníčka – Stará Role – Doubí – Plzeňská – Orlov – Bohatice a verze D2 v trase Lázně III – Drahomíra – Lidická – Na Vyhlídce – Lázně I. Od stejného data je na původních trasách zřízena zastávka KV Arena a verze D1 je ukončena v zastávce Truhlářská namísto Sklářské.

10. března 2011 – Autobus linky D čeká na své cestující u městského divadla – Pavel Hypš

Po celou dobu provozu jsou linky zajišťovány samostatným autobusem (resp. dvěma) vyjíždějící na tento výkon z garáže. Ve většině případů se jedná o vůz standardní délky a nízkopodlažního provedení.

Zdroje: publikace Půlstoletí ve službách města (Jakub Mráz), web dpkv.cz (Jízdní řády a schéma linkového vedení)

Napsat komentář

Related Posts

102

Pod číslem 102 se v integrované dopravě Karlovy Vary skrývají spoje, jedoucí z Karlových Varů přes Ostrov do Jáchymova (obdobně jako linky číslo 101 a 103), odkud pokračují buď do jáchymovského satelitu Mariánská nebo do města Boží…

18

11. dubna 2015 - Iveco Stratos na lince číslo 18 v zastávce Prašná - Pavel Hypš Linka číslo 18 zajišťuje přímé spojení Dolního nádraží, terminálu Tržnice a areálu garáží v Drahovicích. Je jednou z nejmladších linek karlovarské…

94

Říjen 2004 - Škoda 706RO na lince číslo 94 - web prahamhd.vhd.cz Nostalgická linka číslo 94 se objevila v provozu ve dnech 2. a 3. října 2004. Ku příležitosti oslav 50 let Dopravního podniku Karlovy Vary…