Podobné příspěvky
340
Příměstská autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) číslo 340 nyní spojuje město Roztoky s hlavním městem Prahou. Linka vzešla z několika svých předchůdkyň a v roce 1998 byla začleněna do systému PID. Následně docházelo k několika úpravám rozsahu provozu. Na linku číslo 340 (a její předchůdkyně) dopravci nasazovali standardně dlouhé autobusy. V rámci PID se dopravci a provozovateli staly společnosti ČSAD Kladno, a. s. (v letech 1998 až 2008) a Dopravní podnik hl. m. Prahy, a. s. (od roku 2008 až dosud). Zajímavostí bylo, že výhradně pro linku číslo 340 pražský dopravní podnik v roce 2013 zakoupil dva nové autobusy SOR NB 12 (ev. č. 3687 a 3688) s klimatizační jednotkou a nátěrem PID zaváděném v té době.
117
S autobusovou linkou Pražské Integrované Dopravy (PID) číslo 117 a jejími předchůdkyněmi jsme setkáváme v jihovýchodní části hlavního města od roku 1936 již počtvrté. Do konce roku 1951 nesly předchůdkyně „stosedmnáctky“ písmenné označení. Dopravcem a provozovatelem se stal pražský Dopravní podnik a jeho předchůdce Elektrické podniky, kteří na ni nasazovaly většinou standardně dlouhé (včetně nízkopodlažních) a také i kloubové autobusy. Až v posledních letech provoz linky číslo 117 převzal dopravce About Me s nízkopodlažnámi midibusy.
961
Příměstská noční autobusová linka Pražské integrované dopravy číslo 961 propojuje jednou za noc Prahu s městy Mníšek pod Brdy, Dobříš a nácestnými obcemi. Dopravce ČSAD Benešov sem vypravuje kloubové nízkopodlažní autobusy.
246
Autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) číslo 246 byla dvakrát zavedena a jednou zrušena. V letech 1979 až 2012 spojovala Smíchov, Slivenec, Lochkov a Radotín, přičemž na linku byly nasazovány standardně dlouhé autobusy. Od roku 2017 se znovu objevila na scéně, kdy vedla ze Stodůlek do Radotína a na Zbraslav. Po změně v květnu 2023 byla ze Zbraslavi prodloužena k Poliklinice Modřany. Nyní jsou na linku nasazovány jednak midibusy, ale i standardně dlouhé autobusy. Dopravcem a provozovatelem autobusové linky číslo 246 byl (a je) pražský dopravní podnik.
154
Autobusová linka Pražské integrované dopravy (PID) č. 154 byla třikrát zavedena a dvakrát zrušena. Nejprve existovala v letech 1967 až 1968, následně v letech 1968 až 2013 a nyní od roku 2016. „Stopadesátčtyřka“ prošla mnoha změnami trasy a na rozdíl od jiných autobusových linek na ní existovaly samostatné spoje určené především k přepravě žáků a studentů. Jejím dopravcem byl (a je) pražský dopravní podnik, který na ni nasazuje standardně dlouhé, nyní již pouze nízkopodlažní autobusy.
200
Číslo 200 bylo v síti pražských autobusů použito dvakrát. Nejprve, koncem šedesátých let, pro rekreační linku a od roku 1975 pro napaječovou linku, která začala spojovat bohnická sídliště se stanicemi metra na lince C.