Podobné příspěvky
BENEŠOV NAD PLOUČNICÍ
Město Benešov nad Ploučnicí se nachází v okrese Děčín, který je součástí Ústeckého kraje. Leží v úzkém údolí řeky Ploučnice, na soutoku s říčkou Bystrá. Žije zde přes 4 tisíce obyvatel. Historické jádro města je městskou památkovou zónou.
Subdodávky Dopravy Ústeckého kraje 2019
Od 7. ledna 2019 přestal dopravce TD Bus jezdit své autobusové linky v Ústeckém kraji, konkrétně v oblastech Louny západ, Podbořany a Vejprty. Dopravce již předtím ukončil provoz autobusových linek v ostatních oblastech Ústeckého kraje, avšak tentokrát svůj úmysl oznámil pouze tři dny předem a krajská firma Doprava Ústeckého kraje tak nebyla schopna spoje zajistit…
KRALUPY NAD VLTAVOU
Kralupy nad Vltavou jsou město ležící po obou stranách řeky Vltavy přibližně 20 km severně od Prahy. Ve Středočeském kraji spadají pod okres Mělník. Žije zde přibližně 18 tisíc obyvatel. Na svou relativně malou rozlohu má město velké množství lesů, skal a vodních ploch. Název „Kralupy“ vychází ze spojení „Korlupy“, nebo psáno dnešním jazykem zní „loupání kůry“. Přívlastek…
JIHOMORAVSKÝ KRAJ
Jihomoravský kraj, dříve označovaný také Brněnský, leží v jihovýchodní části republiky a tvoří jej sedm okresů: Brno-město, Brno-venkov, Blansko, Břeclav, Hodonín, Vyškov a Znojmo. V největším městě Brně existuje rozsáhlá síť tramvají a trolejbusů. Tramvaje navíc jezdí až na okraj sousedního města Modřice, trolejbusy do města Šlapanice. V rámci Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje jsou…
AUTOBUSY PRAGA NDO V PRAZE
V tehdejším Československu s autobusy Praga NDO byla rozvíjena autobusová doprava, i když uvedený model stále konstrukčně vycházel z nákladních automobilů. Tyto autobusy byly provozovány především Československými státními dráhami, ale i některými Dopravními podniky (např. Praha, Brno, Bratislava). Podvozek (rám) a šestiválcový motor dodávala pražská Praga (resp. Letecké závody, n. p.), karoserie a kompletaci vozů pak dělaly jednotlivé karosárny (např. fy. Lepil Rousínov, později n. p. Praga nebo Karosa, továrna na karoserie a vozy, n. p., Vysoké Mýto, do roku 1948 nesla název J. Sodomka, továrna karoserií a vozovka, Vysoké Mýto). Nejvíce karoserií pocházelo z vysokomýtské továrny. Autobusy Praga NDO se vyráběly nepřetržitě v letech 1938 až 1950, a to v počtu 430 kusů (některé zdroje uvádí 430 ks ve 13. výrobních sériích).