Podobné příspěvky
KRÁLOVSKÉ VINOHRADY
Město Královské Vinohrady je dnes součástí hlavního města Prahy, pod názvem Vinohrady. Až do roku 1922 se však jednalo o samostatné město, a to čtvrté největší v České republice, resp. páté největší město Československa. Pod názvem Viničné Hory jsou Vinohrady poprvé zmiňovány roku 1788. Od roku 1849 se staly oficiální obcí s vlastní samosprávou, v roce…
JESENÍK
Město Jeseník leží v Olomouckém kraji na území stejnojmenného okresu u česko-polských hranic. Žije zde necelých 14 tisíc obyvatel a je vyhledávaným turistickým cílem, zejména díky Priessnitzovým lázním. 8.srpna 2009 – Masarykovo náměstí v Jeseníku během revitalizace v roce 2009 – Pavel Hypš Město Jeseník je z pravé strany obklopeno silnicí 1. třídy č. I/44…
AUTOBUSY PRAGA NDO V PRAZE
V tehdejším Československu s autobusy Praga NDO byla rozvíjena autobusová doprava, i když uvedený model stále konstrukčně vycházel z nákladních automobilů. Tyto autobusy byly provozovány především Československými státními dráhami, ale i některými Dopravními podniky (např. Praha, Brno, Bratislava). Podvozek (rám) a šestiválcový motor dodávala pražská Praga (resp. Letecké závody, n. p.), karoserie a kompletaci vozů pak dělaly jednotlivé karosárny (např. fy. Lepil Rousínov, později n. p. Praga nebo Karosa, továrna na karoserie a vozy, n. p., Vysoké Mýto, do roku 1948 nesla název J. Sodomka, továrna karoserií a vozovka, Vysoké Mýto). Nejvíce karoserií pocházelo z vysokomýtské továrny. Autobusy Praga NDO se vyráběly nepřetržitě v letech 1938 až 1950, a to v počtu 430 kusů (některé zdroje uvádí 430 ks ve 13. výrobních sériích).
ROUSÍNOV
Město Rousínov leží na úpatí jihovýchodní části Drahanské vrchoviny, 7 km severně od Slavkova a 25 km východně od Brna. Žije zde přes 5 tisíc obyvatel, kteří jsou většinou zaměstnáni v místním nábytkářském průmyslu. Ten se stal součástí soukromého sektoru podnikání díky privatizaci bývalých národních podniků. Místními částmi Rousínova jsou Čechyně, Královopolské Vážany, Kroužek, Slavíkovice,…
VYSOČINA
Brtnice Bystřice nad Pernštejnem Černovice Červená Řečice Golčův Jeníkov Habry Havlíčkův Brod Horní Cerekev Hořepník Hrotovice Humpolec Chotěboř Jaroměřice nad Rokytnou Jemnice Jihlava Kamenice nad Lipou Ledeč nad Sázavou Moravské Budějovice Náměšť nad Oslavou Nové Město na Moravě Pacov Pelhřimov Počátky Polná Přibyslav Světlá nad Sázavou Svratka Telč Třebíč Třešť Velká Bíteš Velké Meziříčí Ždírec…
Autobusy Ikarus 620 v Praze
V 60. letech, kdy nastal nebývalý rozvoj autobusové dopravy (nejen) v tehdejším Československu, bylo třeba řešit dodávky nových autobusů pokrývajících tehdejší zvýšené přepravní nároky. Situaci měly řešit dodávky autobusů Ikarus 620/630 z Maďarské lidové republiky (MLR). V roce 1963 u nás proběhly zkoušky autobusu Ikarus 620, které ale nedopadly příznivě. I přes to během 60. let došlo k dodávkám zmíněných autobusů také do tehdejšího Československa.